Kau disana dan aku disini .


Deringan telefon bimbit memecah kesunyian malam . 
Novel yang di baca diletakkan di sisi.
Tangan mencapai telefon bimbit di atas meja . 
Mata dan tangan dilarikan di skrin telefon bimbit. 
Unlock . 1 new message .
Open . 
Mata dilarikan membaca isi kandungan tersebut.
Menghayati dengan tekun .
Menghayati setiap isi kandungan pesanan tersebut.
Nafas di tarik . Perlahan . 
Exit .
Air mata jatuh, setitis . Ya . Dia . Insan yang selama ini aku rindu,namanya yang selalu menjadi saham dalam setiap tadahan doaku. Andai sahaja kau tahu betapa aku rindu waktu kita dahulu .Andai sahaja kau tahu yang aku selalu berharap waktu dulu kembali semula. Andai sahaja aku dapat memberitahumu.jarak ini yang sentiasa  menjadi penghalang di antara kita . Mungkin kau di sana tapi aku masih lagi di sini . Tapi demi persahabatan ini,aku hanya mendiamkan diri .Bagi aku,itulah jalan terbaik.Mendiamkan diri.


                                            

I want you to know that you'll always have my shoulder when you cry.I'll never let go,never say goodbye . 
But when i noticed that you want walk away from me without any reason,i will let you go.Maybe your part in my story is over . I'm sorry . Really sorry .

No comments:

Post a Comment